Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Pesa. Elf 3 zamiast Regio160

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Corail TS Sp. z o.o.

Data publikacji:
04-12-2024
Ostatnia modyfikacja:
04-12-2024
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Pesa. Elf 3 zamiast Regio160
Wiz. PesaElf 3 w wersji wodorowej
Pesa Bydgoszcz ujednolica nazewnictwo oferowanych pojazdów, dlatego nowa platforma jednostek pasażerskich Regio160 została nazwana Elfem 3. To bezpośrednie nawiązanie do dwóch poprzednich generacji Elfów, które służą w wielu regionach Polski.

Bydgoska Pesa od kilku lat ma w swojej ofercie nową platformę pojazdów, określoną jako Regio160. To ustandaryzowana platforma, umożliwiająca swobodne formowanie rodzaju napędu (spalinowy, elektryczny czy wodorowy) oraz układu wózków w ramach jednego szkieletu i ramy zespołu trakcyjnego. Jest to odpowiedź na długoletnie działania firmy, która budowała różnorakie, bardzo często krótkie serie pojazdów, co wiązało się ze sporymi kosztami.

Na bazie nowej platformy Pesa produkuje już spalinowe zespoły trakcyjne dla Kolei Czeskich, a także elektryczne zespoły trakcyjne dla Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej, Kolei Mazowieckich oraz województwa kujawsko-pomorskiego. Pojazdy określane do tej pory jako jednostki Regio160 zmieniły niedawno nazwę na Elf 3.0. Są to więc bezpośredni następcy dobrze znanych jednostek Elf oraz Elf2, które można spotkać w wielu regionach Polski.

Pesa nie oferuje już Elfów 2, natomiast wyjątkiem jest umowa z Kolejami Dolnośląskimi, które zamówiły ostatnio 10 następnych elektrycznych Elfów, tym samym zwiększając swoją flotę tych pojazdów do 35 sztuk. Przewoźnik może jeszcze rozszerzyć zamówienie o 10 następnych pojazdów.

Dlaczego Pesa zdecydowała się na zmianę nazwy nowej platformy pojazdów pasażerskich?

– Regio160 to była taka bardzo szeroka nazwa określająca pojazdy regionalne rozpędzające się do prędkości 160 km/h. Teraz chcemy to doprecyzować i uporządkować. Mieliśmy Elfa 2, ale już na przykład Gamy 2.0 ostatecznie nie było, dlatego teraz chcemy wszystko wyrównać i zrobić zarówno Gamę 3.0, jak i Elfa 3.0. To jest jednak tak naprawdę nazewnictwo, bowiem liczy się rodzaj napędu oraz rodzaj wózków – czy są to wózki Jacobsa, czy też wózki wagonowe – tłumaczy prezes Pesy, Krzysztof Zdziarski.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Corail TS Sp. z o.o.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Koleje Dolnośląskie chcą kupić 10 pociągów piętrowych

Tabor i technika

Koleje Dolnośląskie chcą kupić 10 pociągów piętrowych

Jakub Rösler 04 grudnia 2024

Bydgoszcz: Konstale zjadą z torów do 2027 roku

Tabor i technika

Bydgoszcz: Konstale zjadą z torów do 2027 roku

Jakub Rösler 01 grudnia 2024

Pesy w Ghanie już z pasażerami. Kursują na trasie Tema-Mpakadan

Tabor i technika

Tylko Pesa chce dostarczyć ezety dla Lubelskiego

Tabor i technika

Tylko Pesa chce dostarczyć ezety dla Lubelskiego

Daniel Siwak 25 listopada 2024

Pesa wyprodukowała już 21 z 40 nowych tramwajów dla Bydgoszczy

Tabor i technika

PKP Intercity: ponad 16,5 mld dla polskich producentów

Tabor i technika

PKP Intercity: ponad 16,5 mld dla polskich producentów

Łukasz Malinowski 22 listopada 2024

Zobacz również:

Koleje Dolnośląskie chcą kupić 10 pociągów piętrowych

Tabor i technika

Koleje Dolnośląskie chcą kupić 10 pociągów piętrowych

Jakub Rösler 04 grudnia 2024

Bydgoszcz: Konstale zjadą z torów do 2027 roku

Tabor i technika

Bydgoszcz: Konstale zjadą z torów do 2027 roku

Jakub Rösler 01 grudnia 2024

Pesy w Ghanie już z pasażerami. Kursują na trasie Tema-Mpakadan

Tabor i technika

Tylko Pesa chce dostarczyć ezety dla Lubelskiego

Tabor i technika

Tylko Pesa chce dostarczyć ezety dla Lubelskiego

Daniel Siwak 25 listopada 2024

Pesa wyprodukowała już 21 z 40 nowych tramwajów dla Bydgoszczy

Tabor i technika

PKP Intercity: ponad 16,5 mld dla polskich producentów

Tabor i technika

PKP Intercity: ponad 16,5 mld dla polskich producentów

Łukasz Malinowski 22 listopada 2024

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5